تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/02/10 - 22:43
کد خبر: 503160

طرح ۳۰ روزه کم کاری ۲۰۰ روزه را توجیه نمی‌کند؛

مردی و کاری/ ماجرای تجمعات دانشگاه‌ها و منتقدانی که باید پاسخگو باشند

مردی و کاری/ ماجرای تجمعات دانشگاه‌ها و منتقدانی که باید پاسخگو باشند

تجمعات دانشگاهیان در ایران با واکنشی‌هایی همراه بود از جالب‌ترین این واکنش‌ها مربوط به سردبیر یکی از روزنامه‌های دانشگاه‌های غیردولتی بود. این در صورتی است کسی که بعنوان یکی از افراد و فعالین سابق دانشجویی که به نحوی با دانشگاه تعامل داشت و دارد باید تقویت کننده دانشگاه و پاسخگو باشد نه منتقد!!!

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در چند روز گذشته موجی در دانشگاه‌های ایران در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی به راه افتاده است که دانشجویان و دانشگاهیان در تجمعات مختلف ضمن حمایت از جنبش دانشجویی آمریکایی برخورد وحشیانه نیروهای سرکوبگر دولت بایدن با بیش از 900 زندانی از دانشگاهیان آمریکایی را محکوم کردند.

تجمعات دانشگاهیان در ایران با واکنشی‌هایی همراه بود از جالب‌ترین این واکنش‌ها مربوط به سردبیر یکی از روزنامه‌های دانشگاه‌های غیردولتی بود. این در صورتی است کسی که بعنوان یکی از افراد و فعالین سابق دانشجویی که به نحوی با دانشگاه تعامل داشت و دارد باید تقویت کننده دانشگاه و پاسخگو باشد نه منتقد!!!

در یکی از موارد انتقادی، نتیجه کمی برخی تجمعات در دانشگاه‌ها را سیاست‌زدایی خود خواسته از دانشگاه دانستند و معتقدند در زمینی که سال‌ها آهک و نمک ریخته شد نمیتوان برنج کشت کرد.

از طرفی دیگر در اظهاراتی عجیب با استفاده از واژه گشت ارشاد، طرح جدید نیروانتظامی برای برخورد با ناهنجاری و بی‌قانونی‌های مختلف جامعه که پس از تاکیدات رهبر انقلاب و مراجع تقلید در چند هفته اخیر راه اندازی شد را یکی دیگر از بهانه‌های عدم استقبال برخی دانشجویان از این اقدام نوپای چند روزه دانست اقدامی که باید توسط همین افراد پرورش یابد تا در کوتاه مدت به نتیجه مطلوب تری برسد.

از این رو در این خصوص می‌توان به دو نکته زیر اشاره کرد که در ادامه می‌خوانید.

۱- برخی از افرادی که سال‌هاست بعنوان یکی از فعالین سابق جنبش دانشجویی در کف دانشگاه حضور داشتند و دارند در حالی خود منتقد هستند که بهتر است به جای انتقاد و استوری‌بازی در فجازی و بهانه تراشی برای یک طرح چند روزه در مقابل یک اقدام چند ماهه در مقام پاسخگو ظاهر شوند که چه اقداماتی برای عدم سیاست‌زدایی از دانشگاه انجام دادند تا لازم نباشد برای توجیه کم کاری ها با بازی با واژه هایی چون گشت ارشاد ذهن جریان دانشجویی که اقدامی نوپا را در حمایت از آزادی خواهان جهان به خصوص دانشجویان آمریکایی شروع کردند، استفاده کنند.

2- البته به نظر می‌رسد طبیعی باشد کسانی که در دوگانه های قبل و مسائل شخصیت های مختلف نشان دادند که در روزنامه دانشگاه غیردولتی‌شان بیش از آنکه در مقام منتقد منصف ظاهر شوند به نحوی عمل می کنند که گویی بازیچه دست رسانه های ضدانقلاب و اپوزیسیون خارج نشین شدند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اختصاص ۷۵ همت به پروژه‌های راه و شهرسازی
اختصاص اعتبار به پروژه‌های پیشران و ملی بیش از سقف ترازنامه بانک‌ها
هشدار دوباره سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا
نخست وزیر اسلواکی از خطر مرگ نجات یافت
دسترسی به بزرگراه شهید چمران شمال از شنبه فراهم می شود
جزئیات جدید و مهم از تعداد پهپادها و موشکها در حمله ایران به اسرائیل
امیر قطر بدون سخنرانی اجلاس سران عرب را ترک کرد
دیدار مهم بن‌سلمان و بشار اسد در بحرین +عکس
زیر گرفته شدن چند نظامی اسرائیلی در حیفا
امیرعبداللهیان خبر داد؛ مبادلات تجاری ایران با همسایگان به چند میلیارد دلار رسیده است؟
اتفاقی نادر که این کارمند زن رقم زد
حمله اسرائیل به رفح با طرح آمریکا بود
انتقاد تند از تعطیلی نصف مساجد کشور
افول صادرات چین به مقاصد اصلی +جزئیات
نگاه غرب به افول لیبرالیسم/ سیستم بین‌المللی لیبرال به تدریج به هم می‌ریزد؟
آمریکا و اعتراضات دانشجویی؛ بین دو دامِ ویتنام و غزه
حفظ قیامِ للَّه/ از پیش قدم شدن زنان ایران برای جهاد تا وحدت کلمه
نماهنگ دیدنی اقیانوس‌نوردان سرافراز +فیلم
چند درصد شهروندان تهرانی مستاجر هستند؟
خبر مهم وزیر کار برای بازنشستگان
حذف عجیب ناهید کیانی از تکواندو قهرمانی آسیا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top